czwartek, 3 maja 2012

Pencil Lead Syrgine ‘Suffocated And Embalmed’





















Dan’s Crypt Records, 2007

Szczerze przyznaję, że zanim nabyłem ten materiał to nazwa Pencil Lead Syrgine (kasta piwa jak mi ktoś objaśni o co tu biega w nazwie!) była mi zupełnie obca. Zachęcony milutką okładką, powiedziałem sobie, że trzeba by gdzieś o tym poczytać... Nastąpił szybki odsłuch jednego lub dwóch utworów i kasa już była na to cudeńko gotowa, hehe. A co my tu mamy? Otóż, trio z Ameryki przez ponad 40 minut, bez chwili wytchnienia rzeźbi nas totalnie brutalnym materiałem Death Metalowym, w którym to pojawia się cała masa elementów Slamu. Stylistyka niby oklepana, gdzieś nawet słyszałem ostatnio opinię, że za wiele takich zespołów i zespolików powstaje, ale co z tego? Należy selektywnie wybierać co najlepsze, a gówna topić w kiblu, tyle w temacie szeroko pojętego Metalu. Wracając jednak do naszych brutalizatorów, trzeba im oddać jedno, napewno nie jest to kolejny album jakich wiele. Absolutnie żaden z utworów nie jest sztampowy i mimo bardzo dobrze zaaranzowanych kawałków, nawet po wielu odsłuchaniach oczekuję na coś nieprzewidzianego po czym to dostaję. Takich smaczków na ‘Suffocated And Embalmed’ jest cała masa! Tym bardziej dla zwolenników technicznych wariacji i ich uciesze, znajdą tutaj też i wstawki akustyczne, masę łamania tempa, bez solówek, ale to co wyrabiają na sółkę garowy David i gitarzysta Chris będzie wystarczającą atrakcją, gwarantuję. Wokale Ramosa to jeden wielki głębowki gardłowy bulgot przeplatany z świaniakami, a przy Brutal Death Slam lepiej być nie mogło! Facet naprawdę zapierdala na najwyższych obrotach i momentami aż dziw bierze ile on wyrzyguje z siebie na jednym bezdechu hehe. Dochodzi tu kilka interek z horrorów i jest elegancko. Zagadką jednak pozostają dla mnie teksty Ramosa, bo samemu po pijaku bym lepsze durnoty wymyślił, no ale... akurat w ich przypadku i tak nie słychać co tam mruczy. Szkoda jedynie, że chłopaki podpisali akurat papier na debiut z Dan’s Crypt Records, ponieważ droga promocji u nich zawsze kulała, no nic.. Czekam na nową Epkę, bo ma się ukazać w maju tego roku, ale kto to wyda póki co nie wiem. Ultra ciekawy i brutalny materiał!
6/6